Veelgestelde vragen

Staat je vraag er niet tussen? Mail naar helpdesk@bmcommunity.nl en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.
 

Algemene vragen:

 

1. Wat is de BMC?

De Broadcast Media Community is een samenwerking tussen Broadcast Magazine en iBase. Het is een online platform waarop vraag en antwoord binnen de mediawereld worden samengebracht in één online omgeving. De BMC werkt als ‘omgekeerd’ uitzendbureau; het zijn niet de kandidaten die op zoek gaan naar vacatures, maar juist de opdrachtgevers die binnen een centrale database 24/7 kunnen zoeken naar potentiële kandidaten.

2. Wat voor type opdrachten staan er op de BMC?

De meeste opdrachten zijn voor televisieprogramma's, waar kandidaten voor korte of langere tijd worden gezocht.

3. Staan er op de BMC ook vacatures voor vaste banen?

Ja, opdrachtgevers kunnen zoeken op vast dienstverband binnen ieder vakbebied en functie.

4. Kan ik adverteren op de BMC?

Voor meer informatie over de advertentiemogelijkheden op de BMC kun je een mail sturen naar: info@bmcommunity.nl

5. Hoe kan ik in contact komen met het team achter de BMC?

Je kunt onze contactgegevens vinden op de volgende pagina: http://www.bmcommunity.nl/content/contact

6. Wat moet ik doen als ik geen e-mail met bevestigingslink heb ontvangen na registratie?

Als je binnen enkele minuten geen e-mail met bevestigingslink ontvangt, kan het zijn dat deze tussen je ongewenste e-mail terecht is gekomen. Ook daar geen mail? Neem dan contact met ons op via helpdesk@bmcommunity.nl

 

Kandidaten:

 

1. Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van de BMC?

Het gebruik van de Broadcast Media Community is gedurende de testperiode (tot 1 oktober 2016) geheel kosteloos. Hierna vragen wij om een kleine vergoeding per jaar.

2. Wie kunnen lid worden van de BMC?

Iedereen die werkzaam is binnen de mediawereld kan lid worden van de BMC, of je nou een freelancer, zzp’er, payroller, fulltimer/parttimer of flexwerker bent.

3. Hoe maak ik een profiel aan op de BMC?

Je kunt een profiel aanmaken op de BMC via de knop ‘GRATIS AANMELDEN’ of via de knop ‘Inschrijven kandidaten’ op de homepage.

4. Hoe wijzig ik mijn profiel?

Je wijzigt je profiel door in te loggen met je account. Klik in de menubalk aan de rechterkant op ‘Mijn profiel’. Je kunt je profiel per blok aanpassen door op het icoontje met het potlood te klikken.

5. Hoe kan ik mijn account verwijderen?

Om je profiel op de BMC te verwijderen, log je in met je account. Klik in de menubalk aan de rechterkant op ‘account’ en ga vervolgens naar ‘instellingen’. Via de knop ‘verwijder mijn account’ kun je je account verwijderen.

6. Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Je kunt een nieuw wachtwoord aanvragen via de link ‘Wachtwoord vergeten?’ in het inlogscherm. Je krijgt dan een link toegestuurd om een nieuw wachtwoord aan te maken.

7. Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Om je wachtwoord te wijzigen, log je in met je account. Klik in de menubalk aan de rechterkant op ‘account’. Je kunt je wachtwoord wijzigen door op het icoontje met het potlood naast ‘wachtwoord’ te klikken.

8. Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?

Om je e-mailadres te wijzigen log je in met je account. Klik in de menubalk aan de rechterkant op ‘account’. Je kunt je e-mailadres wijzigen door op het icoontje met het potlood naast ‘e-mail’ te klikken.

9. Wie kunnen mijn contactgegevens bekijken?

Jouw contactgegevens kunnen alleen worden bekeken door opdrachtgevers die ingeschreven staan in de BMC.

10. Hoe reageer ik op een uitnodiging?

Je kunt op een uitnodiging reageren door te antwoorden op de uitnodigingsmail van de opdrachtgever, of je kunt gebruik maken van de contactgegevens van de opdrachtgever die met de uitnodiging zijn meegestuurd.

11. Kan ik vanuit het platform als kandidaat zelf contact opnemen met opdrachtgevers? 

Nee, opdrachtgevers nemen altijd contact met jou op. Dit doen ze op basis van de contactgegevens in jouw profiel. 

12. Hoe werkt de beschikbaarheidfunctie?

De BMC werkt met twee soorten beschikbaarheid: één voor klussen voor een langere termijn en één voor ad hoc-klussen. Je lange termijn-beschikbaarheid kun je in je profiel aangeven onder het kopje ‘beschikbaarheid’. Je kunt hier aangeven per wanneer je weer beschikbaar bent, hoeveel uren per week en op welke dagen. Naast de lange termijn-beschikbaarheid kun je in je profiel ook aangeven of je benaderd wil worden voor ad hoc-klussen. Door in de zoekmachine te filteren op ‘ad hoc’ binnen een gekozen functie, kunnen opdrachtgevers eenvoudig een groepsuitnodiging versturen. Via deze groepsuitnodiging worden alle kandidaten die doorgegeven hebben ad hoc beschikbaar te zijn, tegelijkertijd benaderd voor een spoedklus. Je kunt reageren op deze uitnodiging door rechtstreeks te bellen of mailen met de opdrachtgever.

13. Welke gegevens in mijn publiek profiel zijn zichtbaar voor opdrachtgevers?

Alle gegevens in je publiek profiel zijn zichtbaar voor opdrachtgevers. Adres en huisnummer zijn geen verplichte velden, postcode wel.

14. Waar kan ik terecht met suggesties, opmerkingen of klachten?

Suggesties, opmerkingen of klachten met betrekking tot de BMC kun je mailen naar: helpdesk@bmcommunity.nl

 

Opdrachtgever

 

1. Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van de BMC?

Het gebruik van de BMC is gedurende de testperiode (tot 1 oktober 2016) geheel kosteloos. Hierna zijn er voor opdrachtgevers verschillende soorten abonnementen beschikbaar. Hierover volgt later meer informatie.

2. Hoe werkt het uitnodigen van kandidaten?

Tijdens het zoeken kun je potentiële kandidaten nomineren. Druk hiervoor op de knop ‘nomineer’ op het visitekaartje van de kandidaat. Wanneer je nominatielijst klaar is, kun je deze kandidaten een uitnodiging sturen. Hierin staan een korte functieomschrijving en je contactgegevens, zodat kandidaten direct contact kunnen opnemen.

3. Kunnen kandidaten vanuit het platform rechtstreeks contact opnemen met de opdrachtgever?

Nee, kandidaten moeten altijd eerst uitgenodigd worden om te kunnen reageren op een vacature of spoedklus.

4. Kan ik als opdrachtgever zelf bepalen welke arbeidsovereenkomst ik aanbied?

Ja, de BMC gaat niet over arbeidsovereenkomsten met kandidaten, dit is iets waar de opdrachtgever en kandidaat zelf afspraken over moeten maken.

5. Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?

Om je e-mailadres te wijzigen log je in met je account. Klik in de menubalk aan de rechterkant op ‘account’. Je kunt je e-mailadres wijzigen door op het icoontje met het potlood naast ‘e-mail’ te klikken.

6. Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Om je wachtwoord te wijzigen log je in met je account. Klik in de menubalk aan de rechterkant op ‘account’. Je kunt je wachtwoord wijzigen door het icoontje met het potlood naast ‘wachtwoord’ te klikken.

7. Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Je kunt een nieuw wachtwoord aanvragen via de link ‘Wachtwoord vergeten?’ in het inlogscherm. Je krijgt dan een link toegestuurd om een nieuw wachtwoord aan te maken.

8. Wie kunnen mijn contactgegevens bekijken?

Alleen kandidaten aan wie jij een uitnodiging hebt gestuurd, krijgen jouw contactgegevens te zien. 

9. Hoe kan ik zien wie er op mijn opdracht heeft gereageerd?

Iedere reactie komt rechtstreeks binnen in de mailbox waar het account mee is aangemaakt. De kandidaat kan kiezen om een reactie te geven via de mail, of om rechtstreeks te bellen met de persoon die hem/haar heeft uitgenodigd. 

10. Waar kan ik terecht met suggesties, opmerkingen of klachten?

Suggesties, opmerkingen of klachten met betrekking tot de BMC kun je mailen naar: helpdesk@bmcommunity.nl