Over de BMC

De Broadcast Media Community is dé innovatie op het gebied van recruitment. Op het platform worden vraag en aanbod binnen de mediawereld bij elkaar gebracht in één online omgeving. Recruiten was nog nooit zo simpel.  

De Broadcast Media Community (BMC) werkt als ‘omgekeerd’ uitzendbureau; het zijn niet de kandidaten die op zoek gaan naar vacatures, maar juist de opdrachtgevers die binnen één centrale database 24/7 kunnen zoeken naar potentiële talenten.

Kandidaten maken in de BMC een specifiek voor de mediawereld ontwikkeld profiel aan. Opdrachtgevers kunnen vervolgens via een verfijnde zoekmachine de juiste kandidaat vinden. Er kan niet alleen op functie en vaardigheden worden gefilterd maar op alle facetten van het profiel. Wanneer een opdrachtgever een selectie heeft gemaakt van potentiële kandidaten, kan hij deze rechtstreeks uitnodigen voor een kennismaking.

Een belangrijk voordeel van de BMC is de mogelijkheid om te kunnen zoeken op actuele beschikbaarheid. Geen loze telefoontjes meer; de opdrachtgever ziet in één oogopslag of een kandidaat beschikbaar is. Deze module toont ook de beschikbaarheid op lange termijn, bijvoorbeeld voor een redacteur die over drie maanden weer beschikbaar komt.

Behalve de lange termijn-beschikbaarheid kunnen kandidaten in hun profiel ook aangeven of ze benaderd willen worden voor ad hoc-klussen. Door in de zoekmachine te filteren op ‘ad hoc’ binnen een gekozen functie, kunnen opdrachtgevers eenvoudig een groepsuitnodiging versturen. Via deze uitnodiging worden alle kandidaten die doorgegeven hebben ad hoc beschikbaar te zijn, tegelijk benaderd voor een spoedklus. Kandidaten kunnen reageren op deze uitnodiging door rechtstreeks te bellen of mailen met de opdrachtgever. 

De Broadcast Media Community is een samenwerking tussen Broadcast Magazine en iBase.